قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

علت ریزش بورس | سقوط تا کی ادامه دارد؟ (۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۷۸۶۱
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
  • ۱
علت ریزش بورس | سقوط تا کی ادامه دارد؟ (۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۱)
در آغاز معاملات امروز، شاخص کل بورس با کاهش ۱۶ هزار واحدی کانال ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار را از دست داد.

 به گزارش شهرآرانیوز، بورس امروز را با ریزش سنگینی آغاز کرده است در صورتی که امروز با ریزش ۴۸ هزار واحدی تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح یک موج هراس را در دل سرمایه گذاران راه انداخته است.

در این باره علی فراقی گفت: با توجه به نحوه رفتار معاملات بازار امروز میتوان به یک نکته اساسی در خصوص سرمایه گذاری و فعالیت چه در بازار سرمایه یا چه در دیگر بازار‌ها رسید و آن موردی به نام ابهام در سرمایه گذاری است.

فراقی افزود: اگر بخواهیم در قدم اول از لحاظ نموداری به بازار نگاه کنیم و بعد از آن همان زمان‌ها را از لحاظ اتفاقات بررسی کنیم متوجه میشویم که زمانی بازار با اخبار، تصمیمات و رفتار‌های مختلفی همراه شود آن را به سمت بی تصمیمی و عقب نشینی فعالان آن بازار خواهد برد موردی که علاوه بر پتانسیل به شدت بالای بازار سرمایه برای رشد به دلیل موارد مختلف که مورد نظر انواع مدل سرمایه گذارانی میباشد که سعی بر سرمایه گذاری دارند، ولی به دلیل عدم ثبات در تصمیمات و اقدامات یک شبه در سایه ابهام فرورفته است که حتی ریسک پذیر‌ترین افراد را مجبور به عقب نشینی نموده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: موردی که بیشتر به چشم خواهد خورد اگر نماد‌های بازار نیمه معاملات امروز را با معاملات بهتری پیگیری کنند باز هم به سمت نواحی خود برمیگردند که نیاز بالایی به حمایت و افزایش ورود پول خواهند داشت که در صورت نبودن این حجم از نقدینگی و عدم وجود خریدار قدرتمند احتمال عدم موفقیت در ادامه حرکت را ممکن می‌سازد.

فراقی افزود: آخرین نکته‌ای هم که به طور واضحی قابل توجه است هرچند بازار در وضعیت بسیار ضعیف تری در حال عمل است، ولی طبق تجربیات و بازگذشت به حرکات قیمتی گذشته به خوبی آینده‌ای قابل دیدن است که همانند موج‌های رشدی گذشته باید منتظر یک حرکت شارپ‌تر از دیروز باشیم موردی که سرکوب‌ها و توقف قیمتی بیشتر نماد‌های بازار آن را محتمل‌تر و قوی‌تر خواهند دید.

علی فراقی در پایان گفت: در کلام آخر هم کلید رهایی و نشانه قابل توجه بازار حجم معاملات بازار است که از زمان رشدی بازار با یک روند صعودی دنبال گردید و پس از آن به خوبی قبل‌تر روندی افتی نمودار‌های شاخص یک واگرایی منفی از لحاظ همراهی حجم بازار را به نمایش میگذاشتند که بازار میتواند در حال حاضر با جابه‌جایی دوباره حجم در مسیر صعودی ادامه مسیر را زودتر از کندل‌ها و نمودار‌های شاخص برای فعالان نشان دهد.

 

بورس عقب‌گرد کرد | ۵ درصد نماد‌ها مثبت ماندند

شاخص کل بورس همچنان روندی نزولی دارد و امروز با بیش از ۵۷ هزار واحد کاهش به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عقب‌گرد کرد.

شاخص کل بورس امروز ۵۷ هزار و ۹۰۰ واحد کاهش یافت و در رقم یک میلیون و ۵۴۲ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۱۹ هزار و ۵۶۲ واحد کاهش در رقم ۴۸۴ هزار و ۶۳۹ واحد ایستاد.

در این بازار ۵۶۶ هزار معامله انجام شد که ۶۶ هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال ارزش داشت.

طی معاملات امروز فقط پنج درصد نماد‌های بورسی مثبت بودند که در میان ان‌ها فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم با کاهشی ۶۰۴ واحدی در رقم ۲۰ هزار و ۲۲۳ واحد ایستاد.

در این بازار ۲۷۳هزار معامله به ارزش ۱۱۰ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال انجام شد.

در این بازار نیز فقط ۱۲ درصد نماد‌ها مثبت بودند و سنگ آهن گهرزمین، بیمه پاسارگاد و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

طی معاملات امروز بازار سرمایه بیشترین تعداد صف فروش مربوط به گروه خودرو و ساخت قطعات بود و بیشترین خروج پول حقیقی از گروه فلزات اساسی صورت گرفت.

علت ریزش بورس | سقوط تا کی ادامه دارد؟ (۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۱)

منبع: مهر|ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
1
مسعولی که موجب ضرروزیان مادی ومعنوی سهامداران خرد شده ای من شخصاً پل صراط یقه ات را خواهم گرفت از خدا بترس
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->